Laserontharing voor pijnloos afscheid van ongewenste haren

Ongewenste haren scheren of epileren, het is een tijdrovend en vaak pijnlijk werkje. Via laserontharing is het echter mogelijk om definitief afscheid te nemen van deze haren.

Bij Anovo Clinic maken we gebruik van een veilige en efficiënte diodelaser met gekoelde laserkop. Deze kop koelt de huid af tijdens het laseren, wat een comfortabeler gevoel geeft en vermijdt dat de huid verbrandt. Bovendien kan de laser aangepast worden aan verschillende huidtypes, haarkleur en haardikte, waardoor deze behandeling voor de meeste mensen toegankelijk is.

Waarom kiezen voor laserontharing?

Bespaar tijd én pijn. Wie kiest voor een laserontharing neemt namelijk definitief afscheid van ongewenste haren en hoeft dus niet telkens te scheren of epileren. Op lange termijn bespaar je dus heel wat tijd. Bovendien hoef je dit pijnlijk karweitje nooit meer te doorstaan. Een laserontharing verloopt volstrekt pijnloos.

Hoe definitief is laserontharing?

Een honderd procent definitieve ontharing kan helaas bij geen enkele laserontharing verzekerd worden. Wel kan een definitieve vermindering van de haargroei van 80 à 90 procent gegarandeerd worden. Het is namelijk zo dat nieuwe, zogenaamde ‘slapende haarzakjes’ weer geactiveerd kunnen worden door medicijnen of hormonen. Na verloop van tijd kan het dus aangewezen zijn om een onderhoudsbeurt in te plannen, al spreekt het voor zich dat dit niet vaak nodig zal zijn.

Welke zones kunnen behandeld worden?

Laserontharing kan overal toegepast worden om ongewenste haren te verwijderen. Dit wordt voornamelijk toegepast op de benen, in de oksels, op de bovenlip en kin en op de bikinilijn. Ook andere probleemzones kunnen echter aangepakt worden.

Behandelingen zijn toegestaan bij personen vanaf 16 jaar, al adviseren we steeds om langer te wachten. Pas op het einde van de tienerjaren zijn de hormonen namelijk gereguleerd, waardoor de resultaten aanzienlijk beter zijn. Ook getatoeëerde huid kan niet behandeld worden, door de hoge dosis kleurpigment die aanwezig is.

Interesse?

Wens je meer informatie over laserontharing of wil je graag meteen een afspraak inplannen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Anovo Clinic. Wij hebben vestigingen in regio Roeselare en Antwerpen waar je terecht kan voor laserontharing.