Schaam je niet langer voor je tandvleesglimlach

Lachen is gezond! Het is niet alleen een veelgebruikt gezegde, maar ook wetenschappelijk bewezen. Toch durven veel mensen niet vrijuit te lachen, bijvoorbeeld omdat ze zich schamen voor hun tandvleesglimlach. Deze zogenaamde gummy smile krijg je als je tandvlees overmatig zichtbaar is. Het kan je glimlach minder mooi maken, aangezien je boventanden korter lijken. Stoor jij je aan je tandvleesglimlach? Dan kan je een beroep doen op Anovo Clinic in regio Roeselare of Antwerpen.

Oorzaken van een tandvleesglimlach

Wie een tandvleesglimlach heeft, dankt dit meestal aan een hoge liplijn. Bij het lachen bevindt je bovenlip zich dan hoger dan bij de meeste mensen. Echter is het ook mogelijk dat er een probleem ontstond bij het doorkomen van de permanente tanden, net zoals een spierprobleem of onjuiste groei van het bovenkaakbeen als oorzaak kan aangeduid worden.

Aangezien er verschillende oorzaken en behandelingen zijn, is het verstandig om eerst een intakegesprek in te plannen bij de arts van Anovo Clinic. Zo kunnen we samen bekijken welke aanpak jou aan de gedroomde glimlach kan helpen, zodat jij weer schaamteloos vrijuit durft te lachen. Vaak vrezen patiënten dat ze sowieso een gezichtsoperatie of chirurgische lipherpositionering zouden moeten ondergaan, maar vaak is een minder ingrijpende aanpak mogelijk. Zo kan in sommige gevallen een laserbehandeling toegepast worden of wordt er ook een beroep gedaan op B*T*X tegen een tandvleesglimlach.

Contacteer Anovo Clinic

Last van een tandvleesglimlach of gummy smile? Benieuwd naar onze mogelijke behandelingen, bijvoorbeeld met B*T*X tegen een tandvleesglimlach? Aarzel dan niet om ons vrijblijvend te contacteren.

Anovo Clinic heeft vestigingen in Hooglede, nabij Roeselare in West-Vlaanderen, en Stabroek, nabij Antwerpen. Uiteraard zijn klanten uit heel Vlaanderen of zelfs daarbuiten welkom.